Kursy językowe dla firm — czy warto?

Kursy językowe dla firm — czy warto?

W wielu branżach znajomość języka angielskiego to obecnie już wymóg podczas ubiegania się o pracę. Mowa w szczególności o firmach obsługujących zagranicznych kontrahentów. Często przedsiębiorcy chcą, aby ich pracownicy nauczyli się innych języków obcych w celu rozwinięcia działalności na rynkach międzynarodowych. Sprawdź, dlaczego tak wielu właścicieli firm decyduje się na sfinansowanie kursu języka hiszpańskiego dla podwładnych. 

Kiedy warto zorganizować kurs językowy dla pracowników?

Przedsiębiorcy decydują się na skorzystanie z tego rodzaju oferty z kilku powodów. Pierwszy to oczywiście osiągnięcie korzyści finansowych poprzez wprowadzenie firmowych usług na zagraniczne rynki. Często jednak organizowane kursy językowe dla firm stanowią rodzaj benefitu dla pracowników. Taki dodatek do podstawowej pensji z pewnością zostanie doceniony. Najczęściej kursy mają zwiększyć kompetencje osób odpowiedzialnych za kontakt z zagranicznymi kontrahentami. Niektóre szkoły językowe umożliwiają organizację kursu z dojazdem do klienta. 

Dlaczego hiszpański?

Obecnie angielskiego uczy się niemal każde dziecko podczas uczęszczania do szkoły oraz na zajęcia dodatkowe. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy, poszukujący kursu dla swoich pracowników, stawiają raczej na naukę innego języka. Nie każdy wie, że to właśnie hiszpański jest drugim najczęściej używanym językiem na świecie. Właściciel firmy będzie mógł podjąć współpracę z podmiotami pochodzącymi nie tylko z Hiszpanii, ale również z regionów Ameryki Łacińskiej  i Południowej czy Gwinei Równikowej.

Zdarza się, że mimo dobrej znajomości podstaw języka obcego, gramatyka  hiszpańska wciąż jest dla wielu osób dosyć trudna w opanowaniu. Wtedy można skorzystać ze specjalnej oferty warsztatów gramatycznych, podczas których lektor skupia się na niezrozumiałych zagadnieniach. W przypadku konwersacji biznesowych z zagranicznymi klientami bardzo ważne jest, aby przedstawiciele firm wypowiadali się poprawnie, używając języka hiszpańskiego. 

Kursy językowe dla firm — którą markę wybrać?

Przed podjęciem współpracy z lokalną szkołą językową warto zapoznać się z proponowaną ofertą. Ważne są też opinie dotychczasowych kursantów na temat poziomu oraz efektywności prowadzonych zajęć. Najlepiej, aby kursy były prowadzone w niewielkich grupach, dzięki czemu lektorzy są w stanie pomóc indywidualnie każdej osobie. W przypadku odbiorców firmowych kluczowe jest, aby słownictwo było dopasowane do branży, w której działa dany przedsiębiorca.