Kampanie na LinkedIn — o czym warto pamiętać?

Kampanie na LinkedIn — o czym warto pamiętać?

Amerykańska platforma oparta na kontaktach biznesowo-zawodowych powstała, aby łączyć pracodawców z osobami poszukującymi pracy. Obecnie serwis Linkedln wykorzystywany jest do innych działań, m.in. promowania marki czy dotarcia do grupy potencjalnych odbiorców usług i sprzedawanych produktów. Sprawdź, o czym pamiętać przy zakładaniu firmowego profilu.

Jak stworzyć reklamę na LinkedIn?

Działania marketingowe należy rozpocząć już na etapie dodawania konta w serwisie. Użytkownik powinien zadbać o odpowiednie grafiki (zdjęcie profilowe i w tle), a także chwytliwy slogan i ciekawy opis dotyczący oferowanych usług. Dobrze, aby pracownik firmy regularnie zamieszczał na platformie branżowe wpisy oraz wchodził w częste interakcje z użytkownikami. 

Kampanie na LinkedIn powinny być ściśle dopasowane do wcześniej określonego celu. Należy więc zadecydować o formacie tworzonej reklamy oraz akcji, która nastąpi po wejściu w udostępniony link. Może to być m.in. przekierowanie na firmową stronę lub zapisanie się na listę mailingową. 

Skuteczne kampanie na LinkedIn

Reklama na platformie jest płatna, dlatego warto zadbać, aby dotarła do określonej grupy docelowej (faktycznie zainteresowanej proponowaną ofertą), co znacznie zwiększy jej skuteczność. W kampaniach online nie jest ważna liczba wyświetleń jeśli tworzone treści zostaną odczytane przez osoby kompletnie niezwiązane z daną branżą. Kluczowe jest więc, aby odpowiednio dopasować rodzaj odbiorców pod względem ich lokalizacji czy wykształcenia.

Dodatkowe korzyści prowadzenia konta na platformie

Należy zaznaczyć, że prowadzenie kampanii na LinkedIn to nie jedyna forma promocji firmy. Jak już wspomniano wcześniej, przedsiębiorcy mogą kontaktować się bezpośrednio z potencjalnymi klientami, a także wpływać na rozpoznawalność marki, tworząc wartościowe treści. Portal służy również pozyskiwaniu leadów sprzedażowych.