Jaki jest cel kampanii na LinkedIn?

Jaki jest cel kampanii na LinkedIn?

Międzynarodowy serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych stanowi doskonałą bazę potencjalnych klientów. Jeszcze przed założeniem tzw. Company Page użytkownicy Linkedln powinni dokładnie określić cel oraz grupę docelową. Sprawdź, jak stworzyć skuteczną reklamę w najpopularniejszym serwisie biznesowym.

Czy warto zakładać konto na LinkedIn?

Platforma powstała w 2003 roku i obecnie gromadzi ponad 810 mln użytkowników pochodzących z 200 krajów (są to przedstawiciele około 150 różnych branż). Co ważne, LinkedIn jest jedynym tak popularnym serwisem biznesowo-zawodowym, na którym nie są udostępniane prywatne treści jak na Instagramie czy Facebooku. Przedsiębiorcy poprzez odpowiednie wykorzystanie strony firmowej i dostępnych opcji reklamowych są w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów z całego świata. 

Najważniejsze korzyści z kampanii na LinkedIn

Na poziomie tworzenia reklam przedsiębiorca może określić ich główne cele. Najczęściej kampanie na LinkedIn są dodawane, by:

  • wpłynąć na rozpoznawalność marki,
  • zwiększyć ruch na witrynie zewnętrznej,
  • dotrzeć do jak największej liczby odbiorców oferowanych usług,
  • poszerzyć grono użytkowników obserwujących dodawane wpisy branżowe czy materiały wideo,
  • znaleźć wyspecjalizowanych pracowników.

W zależności od celu przedsiębiorca wybiera format dodawanej reklamy, m.in. Spotlight, tekstowa, wideo, w wiadomościach, z pojedynczym zdjęciem lub karuzela reklam graficznych.

Jak utworzyć reklamę w serwisie?

Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie firmowej strony wraz z krótkim opisem oraz grafikami. Następnie można rozpocząć etap tworzenia kampanii dopasowanej do branży, w której działa marka oraz rodzaju oferowanych produktów i usług. Przedsiębiorca jest w stanie dokładnie określić grupę docelową poprzez wybór m.in. lokalizacji, wykształcenia czy stażu pracy.